Ens enfrontem al repte del canvi
climàtic i una contribució a mitigar aquest problema seria que els cotxes
fossin elèctrics. Un dels principals problemes que presenten els cotxes
elèctrics és l’autonomia. Falten punts de recarrega de les seves bateries. Però
encara que hi haguessin més punts de recarrega tenen la desavantatge respecte
als cotxes de combustible fòssil que aquest procés durà uns minuts. La tècnica
va disminuint el temps necessari per recarregar les seves bateries però sempre
dins d’uns límits. Sempre pot aprofitar el conductor per fer un àpat, però
alguns cops no li abelleix. Una possible solució és un club d’intercanvi de
bateries. Funcionaria d’una forma semblant al bicing, amb furgonetes
(elèctriques) que les portarien amunt i avall. Hi hauria múltiples punts
d’intercanvi repartits per tot el mapa a la distància que marca l’autonomia
d’un cotxe elèctric. El cotxe arribaria a la sucursal, li traurien la bateria
esgotada i n’hi posarien una altra de recarregada, tot en cinc minuts. Per això caldria que les bateries complissin
un format estàndard i fossin accessibles i bescanviables. L’associat pagaria
una quota anual, un tant per intercanvi i una taxa d’ingrés al club. El club
hauria de pertànyer a un patronat amb inversió privada i pública perquè és d’interès
general. D’aquesta forma seria possible viatjar a tot arreu amb un cotxe
elèctric emprant el mateix temps que amb un cotxe convencional.
Pensaments sobre Catalunya, els catalans nous i vells, política, economía, urbanisme, etc. Amb una mirada irònica i desmitificada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario